UK arrested Tommy Robinson for reporting child-rape gangs that the government caters to. The UK banned reporting of his arrest, denied him a lawyer, and is trying to have him assassinated in prison. Regardless of how you feel about his views, this is a totalitarian government.

Tommy Robinson isn't the first to that the UK has jailed after a secret trial. Melanie Shaw tried to expose child abuse in a Nottinghamshire kids home -- it wasn't foreigners doing the molesting, but many members of the UK's parliament. The government kidnapped her child and permanently took it away. Police from 3 forces have treated her like a terrorist and themselves broken the law. Police even constantly come by to rob her phone and money. She was tried in a case so secret the court staff had no knowledge of it. Her lawyer, like Tommy's, wasn't present. She has been held for over 2 years in Peterborough Prison. read, read

Russia Today

From en-Rightpedia
Jump to: navigation, search

Russia Today or RT is a Russian state-funded television network which runs cable and satellite television channels, as well as Internet content directed to audiences outside the Russian Federation. Based in Moscow, RT International gives 24 hour news, documentaries, talk shows, sports, cultural programs and debates.[1] RT is multilingual with programming in Russian, English, Spanish, and Arabic.[2]

RT has an extensive commenting section. This is less censored than in Western countries, hence there are many posters critical of jewish crime.

RT is popular in the USA because it shows things censored and hidden by the mainstream media. RT has been accused of being anti-Israel and Israeli foreign minister Avigdor Lieberman made a complaint to Putin at their official meeting in 2012.[3][4] It is the most watched news network on YouTube with over two billion views for more than Arabic alternative media such as Al Jazeera and Press TV.[5] So England has banned advertisements for RT.[6] RT is facing an inquiry for "anti-Western comments"[7] and the USA has considered banning RT from country.[8] This actually can happen--in Britain, for instance, with one mere anonymous complaint from ATVOD, a shadowy subsidiary of Ofcom, the UK government removed an alternative media outlet from YouTube.[9]

However, there is bias. For instance, RT Supports The Daily Mail's witchhunt against the London Forum.[10]

In spite of illusionary freedom of speech and partial coverage of topics unpopular in typical Western media, RT channel is still a tool of Kremlin media propaganda and can be objective as much as any state propaganda can be. In Cold war times Radio Moscow in exactly the same way led the communist propaganda on a global scale, criticized the existing or fictional shortcomings of Western society, presented the Soviet system as better alternative for Western world. After the fall of USSR and several reorganizations Radio Moscow ceased to exist and merged with several other state-run news agencies as part of RT.[11] Putin well understands and appreciates the importance of media propaganda and during economic crisis in December 2008 his headed government included RT on its list of core organizations of strategic importance of Russia.[12] By other words, RT channel receives generous funding from the Russian budget and will receive it even if the economic situation in Russia significantly deteriorates.

By 2017, the US government banned Russia Today but that same year even globalist anti-Trump, Google, found that Russia Today didn't manipulate the US election.[13]

Margarita Simonyan

The editor-in-chief of channel is Armenian Margarita Simonyan. Despite their declared membership in Christianity, Armenians are ones of most problematic migrants in Russia and usually considered "non-whites" by Russians. Among the nationalists in Russia, this Kremlin propagandist of exotic origin is best known for her quotation: "you also understand that in any free elections in Russia we will be defeated by fascists who will hang you and us with pleasure". [14]

Videos

USA: Ruptly producer robbed at Baltimore protest
RT crew attacked by Israeli police during Jerusalem day march

References