UK arrested Tommy Robinson for reporting child-rape gangs that the government caters to. The UK banned reporting of his arrest, denied him a lawyer, and is trying to have him assassinated in prison. Regardless of how you feel about his views, this is a totalitarian government.

Tommy Robinson isn't the first to that the UK has jailed after a secret trial. Melanie Shaw tried to expose child abuse in a Nottinghamshire kids home -- it wasn't foreigners doing the molesting, but many members of the UK's parliament. The government kidnapped her child and permanently took it away. Police from 3 forces have treated her like a terrorist and themselves broken the law. Police even constantly come by to rob her phone and money. She was tried in a case so secret the court staff had no knowledge of it. Her lawyer, like Tommy's, wasn't present. She has been held for over 2 years in Peterborough Prison. read, read


From en-Rightpedia
Jump to: navigation, search
BBC logo used since 1997.
BBC logo (satirical adaptation).
The jew-wise Muslim population of Britain protesting the Zionist murderous BBC.[1]
Eventually British people also protested Zionist coverage of the Gaza Holocaust in 2014.

The British Broadcasting Corporation (commonly called the BBC, and then also called Big Black Cock since that's what they put on shows like Doctor Who and Merlin all the time), is the world's largest broadcaster, it proliferates cultural Marxism and is regarded by most intelligent British people as a fifth column. It is full of Communist propaganda on every show from the Teletubbies to the new version of Doctor Who that started in 2015 starring a mudshark character.

BBC was officialy ruled to have violated on multiple occasions it's own guidelines for stereotype-free reporting, when it came to Israel: BBC exhibited a significant pro-zionist/jewish bias contaminating the 'reporting' of BBC.

The KGB defector Gordievsky refers to it as "The Red Service"[2], Norman Tebbit called it "Britain's very own dedicated political broadcaster" and Conservative MP Peter Bruinvels called it the "Bolshevik Broadcasting Corporation."[3] The title of the official history of the BBC, by Jean Seaton, is Pinkoes and Traitors: the BBC and the Nation 1970-1987. Reports continue to condemn it for constant bias.[4][5][6]

Pro-genetically modified food bias

The BBC not only promotes Cultural Marxism, europhobia, and Zionism, they also promote GMO food.[7] The BBC ran a program titled, GM Food – Cultivating Fear, that called opposition to GMOs "morally unacceptable" and said that those who oppose GMOs are prone to "making things up" instead of relying on facts and sound science. The so-called experts there were all paid shills for the GMO industry. The BBC also has ran many other pro-GMO propaganda on both television and radio programs. None of it even criticizes GMOs, it only gives a fraudulently positive image. A survery found that 90% of the people don't trust the BBC on this issue.[8]

Cultural Marxist bias

The BBC have a notorious history of enabling paedophile monsters such as Jimmy Savile.

BBC Diversity Boss Reveals Fourfold Overrepresentation of LGBT Staff — But Insists More Must Be Hired

Anti-white racial hatred

Since the late 20th century, the BBC has engaged openly in Cultural Marxist activities. They have engaged in a continuing discrimination campaign of anti-white racial hatred. They also hate men too and place women in prominent positions over men as well as nonwhites over whites. This happens everywhere--TV, newspapers, films, etc. In addition, the BBC consistently and disproportionately promotes migrants in Europe and homosexuals in home broadcasts, whether it be in childrens' programmes, newsreaders and presenters, or interviewing their selected and edited 'members of the public'. However, the UK is ethnically 90% monocultural (Caucasian) and a traditional patriarchy--but not for long! White genocide is on its way unless the United Cuckdom uncucks itself quickly.

Every TV show on in the United Cuckdom--The BBC, ITV, Channel 4, and Sky--are monitored for "diversity", a word used to simply mean "less white people".[9]

The BBC regularly and openly fires people for being white males saying of their previous positions, the BBC is "recasting it with more women and diversity".[10][11]

Monday Club hostility

The BBC is legendary for it's hostility to traditional culture and being partisan in favour of social liberalism and socialism, despite the fact that, as a tax payer funded organ, it is supposed to be neutral. As far back as July 1964 the Conservative Monday Club produced a political paper criticizing the general bias at the B.B.C.’s Overseas Service and for its "lack of energy" in criticizing communism: "there is too little sustained and deliberate propaganda levelled at the peoples living under Communism and those in the neutral states subject to its wooing", they said. On April 6, 1970, the leader writer for The Daily Telegraph had commented on blatant BBC bias, and four days later Stephen Hastings, M.P., and former M.P., Paul Williams, both from the Monday Club, had letters published in that newspaper criticizing BBC bias and "the greater use of Left-wing intellectuals" presenting their angle in programmes. Hastings added that people were "increasingly and deeply concerned about the ceaseless Leftist bias on TV." Conservative MP Peter Bruinvels called the BBC the "Bolshevik Broadcasting Corporation"[12] and Norman Tebbit, M.P., called the BBC the "Stateless Person's Broadcasting Corporation" because of what he regarded as its unpatriotic coverage of the Falklands War. In March 1991 Gregory Lauder-Frost, speaking again on behalf of the Monday Club, stated: "What annoys us is that the BBC does not support the British people"[13], and the following month the Club called publicly upon the Home Secretary "to vet senior appointments at the BBC……the governors have failed in their duties."[14]

Complete bias

The Daily Telegraph, on August 3, 2005, carried a letter from the KGB defector Oleg Gordievsky referring to the BBC as "The Red Service". In 2006 Norman Tebbit said: "The BBC was always against Lady Thatcher."[15] Mark Thompson, Director-General of the BBC admitted in 2010 "In the BBC I joined 30 years ago [as a production trainee, in 1979], there was, in much of current affairs, in terms of people's personal politics, which were quite vocal, a massive bias to The Left. The organisation struggled with impartiality." [16]

The BBC's leading political journalist Andrew Marr stated in 2006: "The BBC is not impartial or neutral. It has a cultural liberal bias". However, many of the BBC's journalists and "luvvies", such as Francis Wheen, are well-known Marxists. The BBC never invites anyone from the old Tory 'Right' who might proffer a traditionalists' opinion, and on their many chat shows and programmes, such as Question Time, their invited guests and audiences are all broadly Left (includes those they invite from the non-Conservative Party).

One of the BBC's former leading news broadcasters stated in 2011 "At the core of the BBC, in its very DNA,is a way of thinking that is firmly of The Left………In the later stages of my career, I lost count of the number of times I asked a producer for a brief on a story, only to be handed a copy of The Guardian and told "it’s all in there"".[17]· A standard joke amongst British Tories is that the BBC is The Guardian on air.

BBC's Newsnight programme on August 8, 2013 went out of their way to smear and attack the Traditional Britain Group (including interviewing a well-known Communist, Gerry Gable, who they portrayed as an "anti-fascist campaigner" without revealing his politics, for his view on the organisation which he naturally stated to be "National Socialist"), for opposing the Labour Party's nomination of Mrs Doreen Lawrence, a Jamaican negress, for a Life Peerage, which the TBG said was "totally without merit" and a "politically correct appointment". Newsnight's presenter Kirsty Wark also slated the TBG for upholding the Conservative Party's 1970 General Election Manifesto pledge to halt immigration and encourage State-assisted voluntary repatriation to their natural homelands. Gregory Lauder-Frost, for the TBG, replied that this pledge was more relevant today than it ever was in 1970. Wark's response was to ask him if he was a member of the BNP, a deliberate slur witnessed by millions.

Their biased reporting can be found throughout their news and current affairs programmes. A good example was Saturday March 15, 2014 on BBC Radio 4's Today programme (8.40 a.m.) where the presenter interviewed Jack Straw (Marxist Jew) former Labour government Foreign Secretary for the UK, and the USA's James Rubin (also Jewish) on the Russia-Ukraine crisis. Naturally both were hostile towards Russia.

In July 2014, even Muslims protested outside BBC headquarters for its biased coverage of Palestine.[18] A few days later, British people joined in. The protests continued for days.[19]

After the Rotherham rape scandal came to light, CNN and the BBC hid the fact that all the victims were British and then put a Paki race-hustler, Muhbeen Hussain, "Muslim Youth Spokesman" all over the TV to spread propaganda that it was only non-Europeans who were the victims. They then showed only British people in the government, trying to imply British people raped them. Also all the news casters were non-Europeans too.[20][21]

The BBC were exposed for their jaundiced reporting of the Swiss referendum to cap immigration, when they were accused of "going ballistic" about it.[22]

As well as being under constant criticism for its left-wing bias, its pro-European Union (the New Soviet Bloc) bias is also criticised at a time when it is felt that most UK citizens with to leave the EU. A Government Report published on March 15, 2015, said they were "deeply concerned" about the BBC's biased coverage of EU matters and said something must be done to improve it.[23]

Throughout 2016 in Europe, events would happen like this. A man of middle eastern descent named Mohammed yells Allahu Akbar while murdering white people. ISIS immediately claims credit. The mainstream media, including Reuters, then claims it was a white European native and "no ties to Islam".[24] The controlled mainstream news media (including the BBC[25]) has then taken to censoring the names Mohammed and Ali when it is part of the attacker's names[26] and instead replacing the names with European-sounding names. They also banned words like "terror".[27] The controlled mainstream media tries to lie and claim Anders Breivik inspired these Muslims. And then later, at the funerals and memorials for the dead, more Muslims show up yelling Allahu Akbar![28]

In 2016, it reports all jihadist suicide bombings as just "suicides" because the jihadists are nonwhite.[29] It also said referring to terrorists as "terrorists" is "politically incorrect".[30]

The BBC said August 2016 that opposing Sharia Law was Islamophobic.[31]

James Purnell, the former Labour Government's Minister for Culture, who is said to have left active party politics in 2010, was appointed to a £295,000-a-year job as the BBC’s Director of Strategy three years later. On 22nd August 2016 it was further announced that he would be taking up the powerful role as Director of BBC Radio stations, with a huge influence over programming decisions across the airwaves. Conservative Party Member of Parliament Damian Collins attacked the appointment saying: "I can’t think of any other example of a former politician running such a major part of the BBC’s programming. Because of his political background there will undoubtedly be questions about impartiality."[32]

European Union

As well as being under constant criticism for its left-wing bias, its pro-European Union (the New Soviet Bloc) bias is also criticised at a time when it is felt that most UK citizens wish to leave the EU.[33] A Government Report published on March 15, 2015, said they were "deeply concerned" about the BBC's biased coverage of EU matters and said something must be done to improve it.[34]

During the UK campaigns to leave or remain in the European Union the BBC received huge funding from the EU[35] and unprecedented levels of complaints about pro-EU bias.[36][37][38][39][40] One Member of Parliament stated "Both the EU and the BBC have an unhealthy air of entitlement to huge amounts of taxpayers' money, they resent scrutiny of their affairs, they are both unaccountable and undemocratic."[41] When the Chairman of the House of Commons European Scrutiny Committee called for "proper monitoring so the public can check whether or not the BBC is really being impartial" during the EU referendum campaign, arguing that "editorial judgement is unacceptable", the BBC blatantly refused to publish detailed records of their pro and anti-EU coverage.[42]


The BBC also blames white people for gypsies being unemployable and unhygienic.[43]

In 2015, the BBC demanded that England pay India reparations for freeing them from religious persecution.[44]

To this day, the BBC denies the events at Rotherham took place and censors anyone who mentions them.[45]


The BBC openly says it will only hire nonwhites job positions. Maybe all the white cucks in the United Cuckdom should stop watching the BBC and demand their tax dollars stop funding it or at least stop being its main source of funding.[46]

The BBC was the first national broadcasting organisation[47] and was founded on October 18, 1922 as the British Broadcasting Company Ltd; It was subsequently granted a Royal Charter and was made a publicly funded corporation in 1927. The corporation produces programmes and information services, broadcasting globally on television, radio, and the Internet. The stated mission of the BBC is "to inform, educate and entertain" (as laid down by Parliament in the BBC Charter);[48] its motto is "Nation Shall Speak Peace Unto Nation".

The BBC's domestic programming is primarily funded by levying television licence fees (under the Wireless Telegraphy Act 1949), although money is also raised through commercial activities such as sale of merchandise and programming. The BBC World Service, however, is funded through a grant-in-aid by the Foreign and Commonwealth Office. As part of the BBC Charter, the Corporation cannot show commercial advertising on any services in the United Kingdom (television, radio, or internet). Outside the United Kingdom the BBC broadcasts commercially funded channels such as BBC America, BBC Canada, and BBC World News. In order to justify the licence fee, of which abolition is constantly called for[49], the BBC is expected to produce a number of high-rating competitive programmes in addition to those that commercial broadcasters would not normally broadcast.[50]

It employs 28,500 people in that country alone and has an annual budget of more than £4 billion/$6 billion.[51][52] Its employment policies come in for constant criticism[53] not least because of nepotism. The BBC is a quasi-autonomous statutory corporation as a public service broadcaster and is governed by the BBC Trust; it is, per its charter, supposed to "be free from both political and commercial influence and answer only to its viewers and listeners".[50] Of course, this is a joke as it in reality answers to no-one.


Alan Yentob – The guy who decides what you see on the BBC. Take a look at him and try to work out whether he’s more likely to be a descendant of (a) legendary BBC founder Lord Reith, or (b) a pickpocket from the Baghdad Bazaar.
Jenny Abramsky: record high pension.

The BBC is well-known for the disproportionate number of Jews it has promoted and employed since World War II, such as Vladimir Rubinstein (from a Jewish family in the Ukraine who had moved to Reval, in Estonia, then to Berlin, etc. always the wandering jew), who was long a mainstay of the BBC Monitoring Service[54]. Other well-known Jews at the BBC include:

  • Fran Abrams, journalist & reporter, who also writes for numerous other left-wing organs such as the New Statesman, The Guardian, the Independent. She reports regularly for BBC's Radio Four’s File on 4 programme. She was the recipient of the 2007 far-left Joseph Rowntree Foundation Journalist Fellowship for her work on NEETS (Children not in education or training). She described her father as a left-wing campaigner.[55]
  • Jenny Abramsky, granddaughter of a Rabbi whose pension settlement by the BBC was a record high.[56]
  • Katya Adler, BBC's Europe Editor.
  • David Aaronovitch, a Communist Jew and son of Communists, who started in the early 1980s as a television researcher and later producer for the ITV program Weekend World. In 1988 he began working at BBC as founding editor of the On the Record; has presented Have I Got News For You and BBC's News 24. In 2004 he presented The Norman Way, a three-part BBC Radio 4 documentary looking at "régime change" in 1066. He also hosted the BBC series The Blair Years (2007). The selection of Aaronovitch to interview Blair was criticized by the Daily Mail's Peter Oborne, who stated in July 2007 that "over the past ten years Aaronovitch has never... ceased to extend a helping hand to Tony Blair....... Aaronovitch cannot be regarded as an independent figure who could be trusted to interrogate a former prime minister on behalf of the British public."[57][58]
  • Rabbi Lionel Blue, who for more than 25 years was a regular contributor to BBC Radio 4's 'Thought for the Day' programme.
  • David Elstein, reporter who worked on Panorama and The Money Programme and produced The World At War. His parents were Jews from Poland brought to Britain by the Rothschild Foundation.[59]
  • John Diamond (d. March 2001; also married to the Jewish cooking journalist Nigella Lawson).
  • Jonny Dymond (also married to Hettie Judah. He was arrested for possession of the herbal jew in 2008 but the BBC kept him on as a "top journalist".[60])
  • Vanessa Feltz, an extremely zealous Jewish BBC journalist who is a mudshark and has a black lover.
  • Charlotte Franks, BBC journalist.
  • Tim Franks, in 2007, he was appointed BBC Middle East Correspondent, based in Jerusalem. Franks's appointment was rumoured to have been influenced by the former Israeli Prime Minister Ariel Sharon.[61]
  • Jonathan Saul Freedland, a Jewish journalist who joined the BBC in 1990 and presents Radio 4's contemporary history series, "The Long View". He also writes for The Guardian, the Jewish Chronicle and the New York Times.
  • Adrian Goldberg, BBC Radio journalist (Jew from Germany).
  • Simon Gompertz, BBC News Finance Correspondent, cousin of the Will Gompertz.
  • Will Gompertz, BBC's Arts Editor, who left school with no qualifications. The surname is Jewish.[62]
  • Michael Grade (aka Winogradsky - Jew from Odessa). Now a Conservative Party Life Peer.
  • Jeremy Isaacs, son of a jeweller (more like jew-eller), worked for the BBC in the 1960s and was the founding Chief Executive (1981-1987) of Channel 4, a TV channel devoted to the promotion of non-indigenous people and their 'rights'[63] in the UK. From 1990 to 1998 he acted as interviewer in a revival of the BBC series Face to Face, and between 1997 and 2000 he was President of the Royal Television Society.
  • Tim Judah, BBC Balkans correspondent.[64]
  • Isabel Kershner, Manchester-born journalist who emigrated to Israel and who began reporting from there for the "New York Times" in 2007. Previous to that she had been with "The Jerusalem Report" magazine, part of the "Jerusalem Post" group. She provides commentary on Middle East affairs for the BBC.
  • Jonathan Maitland (mother from Israel).
  • Emily Maitlis, BBC TV newsreader and journalist (Canadian Jewish family).
  • Paul Mason, who has Jewish grandparents, in August 2001 joined the BBC2 TV's Newsnight as an editor. He said in February 2016 that he was opposed to the media having impartiality constraints.[65] He was sometime a member of the Trotskyist Workers' Power group. In May 2007 his book Live Working or Die Fighting: How the Working Class Went Global was published by Harvill Secker formerly the Jewish publishing house of Secker & Warburg. In a speech in 2015 marking the publication of the Jewess Naomi Klein's book This Changes Everything, he declared that "capitalism is dying".
  • Robert Peston, BBC's Economic editor, son of socialist 'Lord' Maurice Peston, son of Abraham Peston.
  • Gideon Rachman, journalist who started his career with the BBC World Service in 1984. He has since been employed by the usual liberal-left organs: Washington's Sunday Correspondent, deputy American editor of The Economist, and The Financial Times. Rachman publicly endorsed Barack Obama for the presidency on two occasions.
  • Esther Rantzen (Jew from Poland).
  • Steve Rosenberg, Moscow correspondent for BBC News.
  • Tim Samuels, journalist & broadcaster (Jews from Romania).
  • Farooq Siddique is the leading "British" nonwhite Muslim Government Adviser and BBC favourite. He raped three white women, but in fairness a lot of British people in the BBC have raped little kids.[66]
  • David Shukman, reporter, (Jew from Russian Poland[67]).
  • Alan Yentob, an Iraqi Jew who, it was said, "decided what you watch".[68] Britain's Daily Telegraph said that "he epitomises all that is wrong with the BBC."[69][70] He also branded as "traitors" all those who reported on paedophilia at the BBC.[71][72]

Several of these people have held senior positions, some for decades. In February 2014, BBC director Danny Cohen[73], also Jewish, announced there were too many white people in the broadcaster's content and its shows would include more negroes and sodomites "to reflect modern Britain".[74][75]

Other Non-Europeans

The BBC is known for its affirmative action programme[76] where it fires people for being white and hires non-Europeans for its racial quotas. It often advertises for anyone but Europeans/Whites to fill vacancies.[77] In May 2016 the BBC presented a series called "The Hollow Crown" based on Shakespeare's Henry VI, where the Corporation deliberately cast a negress as the English Queen. In areas where there are no white people at all, the BBC is happy with it.[78] The BBC also requires one to be homosexual for many of its jobs.[79] The BBC blatantly pushes a multi-racial and multi-cultural agenda in all things, notably in its childrens channels.

Amongst the non-Europeans employed by the BBC is:

  • Naga Munchetty (born Subham Nagalakshmi Munchetty Chendriam), a Malayan-Indian journalist who had previously worked for the left-wing newspaper The Observer. She has also been a reporter for Reuters Financial TV, after which she worked as a producer for CNBC Europe, a business producer and reporter for the Far-Left Channel 4 News, and was a presenter on Bloomberg Television. Munchetty narrated the BBC documentary Fear and Faith in Paris looking at anti-Semitic attacks in Paris and the impact on Jewish community in France.
  • Geeta Guru-Murthy, journalist and presenter.
  • George Alagiah, journalist and presenter born in Colombo, Ceylon.
  • Clive Myrie, a Jamaican journalist and presenter.
  • Mishal Husain, a Pakistani Muslim journalist and presenter. Married to Meekal Hashmi.
  • Babita Sharma, an Indian newsreader.
  • Rico Hizon, a Filipino jornalist with BBC World News, where he is the main Asia correspondent, responsible for Newsday and Asia Business Report which reaches 400,000,000 people.
  • Zeinab Badawi, Sudanese. Since 2010, in addition to her presenting role on BBC World News, Badawi has presented on the BBC News Channel and the BBC News at Five. Badawi is founder and Lady Chairman of the Africa Medical Partnership Fund (AfriMed), a charity which aims to help local medical professionals in Africa.
  • Adnan Nawaz, a Pakistani presenter for the BBC with bulletins on BBC One, BBC Two, BBC Four, the BBC News Channel and BBC World News.
  • Maryam Moshiri, Iranian, is a television broadcaster for the BBC.
  • Mehrwan [Matthew] Amroliwala, an Indian Parsi Zoroastrian. A BBC newsreader and presenter.
  • Jason Mohammad, a Pakistani. He joined the BBC in 1997 as a reporter for BBC Wales Today, before becoming the anchor of Wales on Saturday. In 2013, he became the host of Final Score on BBC One.
  • Sharanjit Leyl, a Sikh from Singapore. She first joined Bloomberg Television in March 2000. Now with the BBC, she has filed reports for radio on the BBC World Service business programmes as well as its arts and culture programme The Strand, and written for BBC news online.[80]
  • Reeta Chakrabarti, Indian Bengali, a far-left political correspondent and newsreader for the BBC, in 1997, she became the BBC Community Affairs correspondent, covering the Stephen Lawrence Inquiry and also working on Home Affairs. Her interests include patronage of the Naz Project, an HIV/AIDS charity focusing on minority groups affected by the disease, and of the National Mentoring Consortium,[81][82] linking ethnic minority undergraduates with employers in the public and private sectors.
  • Rajini Vaidyanathan, regular contributor to BBC World News, World News Today, World News America.

The BBC is frequently criticized for its blatant anti-White bias.[83]


Helen Boaden, former BBC Director of News (and who is now the BBC's Head of Radio) said the Corporation has a "deep liberal bias" in its coverage of immigration matters and that "coverage was skewed" as a result. She told a BBC Trust Review report that the BBC did not take the views of the professional lobby group Migration Watch seriously. The report said that the BBC had been "slow to reflect the weight of concern in the wider community" about issues around the topic and must do more to seek out opinions "which 'people like' us may find unpalatable", thus confirming the political leanings of those at the Corporation. A previous internal report in 2007 said there was self-censorship at the BBC which led to certain opinions being routinely under-represented.[84]

Migrationwatch UK which campaigns for tougher migration rules, said the Corporation was guilty of a strong bias in favour of immigration, and a reluctance even to address the case for reducing immigration.[85] The BBC's own Radio 4 presenter John Humphrys told the Daily Telegraph that BBC coverage of the EU and immigration issues has been biased to the Left.[86]


BBC News-gathering is the largest news system through its regional offices, foreign correspondents and agreements with other news services. [87] The BBC reaches more than 200 countries and is available to more than 274 million households, significantly more than CNN's (its nearest competitor) estimated 200 million. Its radio services broadcast on a wide variety of wavelengths, making them available to many regions of the world. It broadcasts news - by radio or over the Internet - in some 33 languages.


Older complacent domestic UK audiences often refer to the BBC as "the Beeb", a nickname originally dubbed by Peter Sellers in The Goon Show in the 1950s, when he referred to the "Beeb Beeb Ceeb". It was then borrowed, shortened and popularised by Kenny Everett.[88] Another nickname, now less commonly used, is "Auntie", said to originate from the old-fashioned "Auntie knows best" attitude, (but possibly a sly reference to the 'aunties' and 'uncles' who were presenters of children's programmes in early days)[89] in the days when John Reith, the BBC's founder, was in charge. The two nicknames have also been used together as "Auntie Beeb",[90] and Auntie has been used in outtakes programmes such as Auntie's Bloomers.[91]. This terminology is more commonly recognised as being that of the Australian Broadcasting Corporation, also a Public Broadcaster, which may also be referred to by older generations as 'Auntie'.

Public outrage

The Executives at the BBC run it like a private club where they pay themselves, despite criticism, fantastic and unjustifiable salaries.[92] It was announced in September 2016 that BBC journalists are paid up to 40 per cent more than their competitors in the commercial sector. Staff in senior positions were paid an average of 34 per cent more, with those at editor level paid around 20 per cent more.[93] The BBC have reached such heights of arrogance that they even carry their own reports on huge salary increases for themselves.[94] Such was the outcry in July 2017 over their salaries that the BBC were forced to announce protection measures for their overpaid staff.[95]


The BBC also has promoted the idea to Internet Service Providers (ISPs) that people who heavily use Virtual Private Networks (VPNs) are to be assumed to be pirates.[96]

The Executives at the BBC run it like a private club where they pay themselves, despite criticism, fantastic and unjustifiable salaries.[97]


BBC Gets a Taste of Its Own Medicine
BBC staff knew of Jimmy Savile rumors (04Oct12)
BBC paedophile Ring TV Licence
UK: "British Bullshit Corporation" is pro-Israel, say Palestine protesters
BBC Reports Collapse of WTC Building 7 Early-- TWICE

See also


  2. The Daily Telegraph, on August 3, 2005, carried a letter from the KGB defector Oleg Gordievsky referring to it as "The Red Service".
  3. Linford, Paul (27 October 2008). "Where are they now?". Total Politics. Retrieved 24 January 2014. 
  12. Linford, Paul (27 October 2008). "Where are they now?". Total Politics. Retrieved 24 January 2014. 
  13. The Sun newspaper, March 27, 1991, p.15.
  14. Evening Standard, London, April 4, 1991.
  15. "Cameron scolded over Ross show". BBC News Online. 25 June 2006. Retrieved 30 April 2010. 
  16. MacIntyre, James (2 September 2010). "Mark Thompson: "There was massive left-wing bias at the BBC"". New Statesman. Retrieved 24 January 2014. 
  17. Sissons, Peter, One Door Closes, 2011, and cited in the Daily Mail 22nd January 2011.
  21. NN NEWS 08 29-14-1400 CHILDREN trafficked by 5 English Muslims
  22. their yellow journalism]
  24. Media Caught Covering Up Islamic Ties In Munich Attack
  25. The Truth About The Munich Germany Shooting About 5 minutes in
  26. You Cannot Make This Up, The Color White Now Considered Racist
  27. MSM Deleting Names To Cover Islamic Terror
  47. "BBC History - The BBC takes to the Airwaves". Retrieved 2007-07-19. 
  48. "BBC website: About the BBC - Purpose and values". Retrieved 2006-07-06. 
  50. 50.0 50.1 "BBC Royal Charter and Agreement". Archived from the original on 2003-06-18. Retrieved 2007-01-03. 
  51. Pharr, Susan (1996). Media and Politics in Japan. University of Hawaii Press. pp. p.5. ISBN 0824817613.  Unknown parameter |coauthors= ignored (|author= suggested) (help)
  52. "Financial Times website: Encouraging information sharing". Retrieved 2008-05-02. 
  54. The Daily Telegraph, London, December 2, 2008, Obituaries.
  57. Peter Oborne "Forget the Queen fiasco, it's the BBC's love affair with the Blairs that is so disquieting", Daily Mail, 13 July 2007
  58. Other journalists were also unimpressed with Aaronovitch or dismissed the series. See Rachel Cooke in the New Statesman ("A great big rip-off", New Statesman, 22 November 2007) and Mark Lawson ("Economical with the candour", The Guardian, 17 November 2007).
  59. Charlotte Higgins "The BBC: there to inform, educate, provoke and enrage?", The Guardian, 16 April 2014
  64. [
  65. Jackson, Jasper, 26 Feb 2016: "Paul Mason quits Channel 4 News".
  67. Shukman, David (16 June 2012). "A Polish village's forgotten Jewish dead". British Broadcasting Corporation. Retrieved 16 June 2012. 
  80. BBC Biographies: Sharanjit Leyl. Retrieved 27 June 2015
  81. ,"National Mentoring Consortium". 
  82. ,"National Mentoring Consortium FAQ". 
  84. The Guardian, Media section, Wednesday 3rd July 2013.
  87. BBC News Sources
  88. Davies, Alan. "Radio Rewind: Kenny Everett". Retrieved 2007-05-10. 
  89. "BBC Press Release: Mark Thompson celebrates the official opening of a new state-of-the art BBC building in Hull". 2004-10-21. Retrieved 2006-07-06. 
  90. "Times Online: Auntie Beeb suffers a relapse". 2004-12-07. Retrieved 2007-02-12. 
  91. "IMDB listing for Auntie's Big Bloomers". Retrieved 2007-05-07. 
  93. The Daily Telegraph, London, 21 September 2016, front page leading story.

External links